בניסוחים הרווחים 'חמישה לחמש', 'שתיים ועשרה' ודומיהם המספר המציין את הדקות בא בצורת הזכר – אף שהמין הדקדוקי של המילה דַּקָּה הוא כמובן נקבה.
המשך קריאה >>
| חלק דיבר | שם מספר |
|---|---|
| שורש | עשׂר |
| נטייה | עֲשֶׂרֶת־, עֲשָׂרוֹת, עֶשְׂרוֹת־ וגם עַשְׂרוֹת־ לכל הנטיות |
בניסוחים הרווחים 'חמישה לחמש', 'שתיים ועשרה' ודומיהם המספר המציין את הדקות בא בצורת הזכר – אף שהמין הדקדוקי של המילה דַּקָּה הוא כמובן נקבה.
WP_Post Object
(
[ID] => 94575
[post_author] => 60
[post_date] => 2024-06-20 14:29:07
[post_date_gmt] => 2024-06-20 11:29:07
[post_content] => בציון השעה רגילים בפי רוב הדוברים ניסוחים כגון 'חמישה לחמש', שבהם המספר המציין את הדקות בא דווקא בצורת זכר. ניסוחים אלו משקפים כנראה נוהגי לשון שהיו רגילים כאן בדורות קודמים.
[presto_player id=94625]
[post_title] => "חמישה לחמש" – על רגעים ודקים
[post_excerpt] => בציון השעה רגילים בפי רוב הדוברים ניסוחים כגון 'חמישה לחמש', שבהם המספר המציין את הדקות בא דווקא בצורת זכר. ניסוחים אלו משקפים כנראה נוהגי לשון שהיו רגילים כאן בדורות קודמים.
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => %d7%97%d7%9e%d7%99%d7%a9%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%a9-%d7%a2%d7%9c-%d7%a8%d7%92%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%93%d7%a7%d7%99%d7%9d
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2024-07-02 20:22:17
[post_modified_gmt] => 2024-07-02 17:22:17
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://old.hebrew-academy.org.il/?p=94575
[menu_order] => 0
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
WP_Post Object
(
[ID] => 6062
[post_author] => 5
[post_date] => 2012-05-08 11:54:33
[post_date_gmt] => 2012-05-08 08:54:33
[post_content] => לקריאת המאמר
במאמר מוסברים העקרונות המנחים את המזכירות המדעית של האקדמיה במתן תשובות לציבור, ומובאות דוגמאות לשאלות ותשובות: מעמד הצירופים 'ניסוי וטעייה', 'ניסוי ותהייה'; מעמדן של צורות בבניין נפעל דוגמת נֶאֱבַד ונִכְבָּה - שיש כנגדן צורות בבניין קל באותה משמעות; תקניות ביטויי זמן כמו 'שלוש ועשרה' אף שמדובר ב'עשר דקות'.
[post_title] => הלכה ומנהג בייעוץ האקדמיה לציבור
[post_excerpt] => במאמר מוסברים העקרונות המנחים את המזכירות המדעית של האקדמיה במתן תשובות לציבור והם מודגמים בשאלות על 'ניסוי ותהייה'; נֶאֱבַד ונִכְבָּה, 'שלוש ועשרה'.
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => %d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%94-%d7%95%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%92-%d7%91%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%94%d7%90%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2019-08-03 02:54:08
[post_modified_gmt] => 2019-08-02 23:54:08
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => http://old.hebrew-academy.org.il/?p=6062
[menu_order] => 0
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
WP_Post Object
(
[ID] => 7980
[post_author] => 5
[post_date] => 2002-05-14 16:04:57
[post_date_gmt] => 2002-05-14 13:04:57
[post_content] => תוכן העניינים
